Uchwała RM w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku oraz sposobu jej rozlicz
Uchwała Nr XXI/114/2004
Rady Miejskiej w Ornecie
z dnia 27 maja 2004 roku
w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku oraz sposobu jej rozliczenia i kontroli wykonywania zleconego zadania.
Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U.z 2001r. Nr 142 poz. 1591, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806 oraz z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568), art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz.874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851 z 2004 r. Nr 19 poz.177), Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. Dotacje z budżetu gminy mogą być udzielane na cele publiczne związane z realizację zadań gminy z wyjątkiem zadań należących do sfery zadań publicznych określonych w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873) podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku zwanym dalej Podmiotami.
§ 2. Ustala się następujący tryb postępowania o udzielenie dotacji:
1) wyznaczenie terminu składania oferty wraz z wnioskiem o przyznanie dotacji zwanym dalej „oferentami”,
2) określenie wzoru oferty,
3) sposobu rozpatrzenia ofert,
4) kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty,
5) sposobu informacji zainteresowanych o dokonanym wyborze.
§ 3.1. Złożone przez Podmioty oferty zawierają:
1) rodzaj i wartość, zadania,
2) termin wykonania zadania,
3) specyfikację kosztów realizacji zadania,
4) wysokość wnioskowanej dotacji,
5) informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania w tym wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł.
2. Podmioty wnioskujące o przyznanie środków na realizację wyodrębnionego zadania przedstawiają oferty wykonania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji gwarantujących wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
§ 4. Oferty niekompletne, nieprawidłowo wypełnione, złożone po terminie wykluczają Podmiot z postępowania o udzielenie dotacji.
§ 5. Wykaz zadań, oraz kwoty dotacji o realizację których mogą się ubiegać Podmioty określone w § 1 określa Rada Miejska w uchwale budżetowej na dany rok.
§ 6.1. Podmioty ubiegające się o realizację zadania składają oferty do sekretariatu Urzędu.
2. Decyzje o przyznaniu dotacji podejmuje burmistrz uwzględniając w szczególności:
1) znaczenie zadania dla realizacji celów samorządu gminy,
2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych Podmiotom o których mowa w §1,
3) ocenę możliwości realizacji zadania przez Podmiot przy uwzględnieniu informacji zawartych w ofercie,
4) analizę wykonania zadań zleconych podmiotom w okresie poprzednim z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji.
3. Podmioty, których oferty zostały odrzucone zostaną pisemnie poinformowane o odmowie przyznania dotacji.
§ 7.1. Warunkiem zlecenia realizacji zadania jest zawarcie pisemnej umowy przez Burmistrza z Podmiotem.
2. Umowa powinna zawierać w szczególności:
1) dokładne oznaczenia strony umowy,
2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji,
3) określenie czasu jego realizacji,
4) określenie wysokości dotacji oraz sposobu i terminu jej przekazania,
5) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń między stronami umowy,
6) zobowiązanie Podmiotu do poddania się kontroli w każdym czasie bez wcześniejszego powiadomienia o kontroli przeprowadzonej przez osobę upoważnioną przez Burmistrza.
3. Rozliczanie końcowej dotacji następuje w terminie nie później niż 30 dni po realizacji zadania.
4. Jeżeli umowa przewiduje rozliczenie projektu w okresach miesięcznych, rozliczenie wino nastąpić do ostatniego dnia miesiąca zamykającego dany okres rozliczeniowy.
5. Rozliczenie z wykonania zadania i wykorzystania dotacji winno zawierać:
1) sprawozdanie z wykonania według określonego wzoru ustalonego w załączniku do umowy,
2) oświadczenie Podmiotu o wydatkowaniu dotacji zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.
6. Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych
7. Zwrot kwoty dotacji w wypadku częściowego niewykonania zadania następuje w terminie nie później niż 14 dni po realizacji zadania na rachunek Urzędu Miasta i Gminy. W przypadku nie zachowania terminu naliczone zostaną odsetki ustawowe od dnia przekazania dotacji.
8. Zwrot kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem Podmiot przekazuje w terminie 14 dni od dnia rozliczenia przez Urząd. W przypadku niezachowania terminu naliczone zostaną odsetki ustawowe od dnia ustalenia nieprawidłowego wydatkowania środków.
§ 8. Uchwała Nr XVIII/95/99 Rady Miejskiej w Ornecie z dnia 21 grudnia 1999r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu wykonania zleconego zadania traci moc z dniem 31 maja 2004r.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Henryk Kaczmarek